آهنگهای ویژه

  • آهنگ فدا سرت و چشمک از سامی لو (مش آپ)

  • آهنگ تاتامی از جاستینا

  • آهنگ کجایی از پوبون و دورچی

  • ریمیکس آهنگ تو مرامم نیست مسیح و آرش ای پی (حسین اریال)

  • ریمیکس آهنگ پیش تو شادمهر عقیلی (دی جی حسام)

  • آهنگ خونه از سوگند

  • ریمیکس آهنگ همه اون روزا رضا صادقی (حسین اریال)

  • ریمیکس آهنگ فوق العاده ازسامی بیگی (حسین اریال)

  • آهنگ یارم از سینا شعبانخانی

  • آهنگ برگرد از سیجل و سامی بیگی و بهزاد لیتو

  • آهنگ نی از دورچی

  • آهنگ لاشی از آرتا

  • آهنگ هشت ریشتر از چرسی و 021 کید

  • آهنگ وایرال از یانگ صادن

آهنگ شاد ترکی عروسی و رقص ( اهنگ اذری ویژه رقص)

44

آهنگ ترکی شاد برای رقص و عروسی با لینک مستقیم 320

آهنگ شاد آذری مخصوص عروسی و رقص با کیفیت بالا

مجموعه آهنگ ترکی رقص و عروسی شاد شاد شاد

آهنگ شاد ترکی عروسی و رقص ( اهنگ اذری ویژه رقص)

آهنگ ترکی شاد برای رقص و عروسی بالاترین کیفیت و لینک 320

.

در این مطلب برای شما گلچینی از آهنگ آذری شاد رقص, آهنگ ترکی شاد, آهنگ شاد ترکی رقص و عروسی

آهنگ ترکی آذری شاد, اهنگ شاد ترکی قشقایی, آهنگ آذری شاد رقص, آهنگ ترکی شاد 2017

آهنگ شاد ترکی 96 و 97, آهنگ عروسی شاد ترکی و … قرار می گیرد که امیدوارم مورد پسند قرار گیرد

***برای دانلود روی نام آهنگ کلیک کرده یا کلیک راست کنید و save link را بزنید***

.: این پست هر ماه آپدیت می شود پس دوباره سر بزنید و از مجموعه شاد آذری لذت ببرید :.

.

 

    * در ابتدا شما را با انواع رقص از جمله آذری و ترکی آشنا می کنیم که مطمئنم خالی از لطف نیست پس مطلب زیر را حتما مطالعه کنید.

 

مقدمه :

شمس تبریزی ( مولانا ) موسیقی ، رقص و شعر را سه شکل از ظهور حالات روحی انسان ها می داند و معتقد است که رقص دریچه ای است به روی پذیرش تمامی علوم و دانستنی ها.

 رقص آذری از آن نوع رقص هایی است که در تنوع و زیبایی بی همتاست و با ملودی های متفاوت و در موقعیت های مختلف به روش هایی خاص انجام می شود.

شما عزیزان را با برخی از زیباترین و به نام ترین رقص های آذری در زیر آشنا خواهیم کرد.

.

انواع رقص های آذری چیست؟ و به چه نام هایی شهرت دارد؟

.

فهرستی که در زیر آورده می شود تقریبا لیست کاملی از این رقص هاست که برخی در ایران و برخی در جمهوری آذربایجان رواج دارد. برخی از این رقص ها هنوز به قوت خود پابرجاست و برخی بجز در مناطقی خاص، به سمت فراموشی رفته است. و برخی دیگر با انواع دیگر رقص ها ترکیب شده است و نوع جدیدی از رقص را پدید آورده است

شاخسی ( شاه حسین )

این رقص که با شعار شاه حسین هنوز هم در مناطق ترک نشین ایران در عزاداری های ماه محرم رواج دارد، در واقع نوعی رژه نظامی بوده است. اکنون نیز در اجرای این نوع رقص چوب و یا چیزی شبیه شمشیر را در دست می گیرند.

رقص آسما کسمه

این رقص در عروسی ها استفاده می شود که در آن عروس با صدای موسیقی ” آسما کسمه “ به خانه داماد می رود و در آن سایر زنان همراه عروس مقابل او می رقصند. سرعت این رقص آرام است و به شکلی پرشی اجرا می شود.

رقص آبایی

در منطقه زاقاتالا به افراد میانسال آبای می گویند و این رقص مخصوص آنهاست. سرعت این رقص کند است و می تواند دسته جمعی و یا تکی اجرا شود. در واقع فلسفه این رقص احترام به اجداد است و نام رقص نیز به معنای بزرگان و اجداد است. این رقص معمولا در ابتدای مراسم انجام می شود و پس از این رقص جوان تر ها شروع به رقصیدن می کنند.

رقص آستا قاراباغی و آغیر قاراداغی

این دو نوع رقص شامل حرکاتی تکرار شونده و ثابت با سرعتی آرام هستند و بیشتر در منطقه قره باغ اجرا می شوند. این نوع رقص در ایران مرسوم نیست و به نوعی رقصی منطقه ای به حساب می آید.

رقص آواری

رقصی است بسیار متداول که دارای فراز و نشیب است و در ابتدا به آرامی شروع و سپس رفته رفته تند تر می شود و در نهایت رقصی با ریتم لزگی یا همان رقص پای ترکی است. در رقص آورای ترکیب حرکات دست و پا در تمامی طول رقص و با سرعت های متفاوتی که اتفاق می افتد بسیار حائز اهمیت است و معمولا مردان به این نوع رقص می پردازند.

رقص اوزون دره

این رقص مناسب اجرا توسط خانم هاست. بیشتر در انتهای مراسم عروسی که بانوان خانواده داماد قارمون و قاوال می نوازند این رقص توسط عروس اجرا  می شود. البته اکنون این رقص دو نفره عروس و داماد هم می تواند باشد. این رقص بسیار جذاب و ظریف است و از ملودی آرام و گوشنواز برخوردار است.

ریتم آهنگ این رقص شبیه رقص لزگی است و با لطافتی خاص روی نوک پا انجام می شود.

رقص آلچاگولو و بنفشه

این رقص ها نیز بسیار قدیمی هستند و توسط خانم ها در ریتم های کند و تند اجرا می شوند. که بسته به نوع شعر همراه ملودی حرکات طرح ریزی و اجرا می شود.

رقص بریلیانت

رقصی در دو نوع مردانه و زنانه که با ریتمی تند که توسط تمپو نواخته می شود توسط مردان اجرا می شود و دیگری با ملودی آرام و سراسر ظرافت با سرعتی آرام توسط زنان به نمایش در می آید.

رقص پهلوانی

این رقص مختص پهلوانان جوان است. آهنگساز این نوع رقص فردی بنام  آبیلله جعفراوف از اهالی آذربایجان بوده است. این رقص دارای حرکاتی تند و قدرتی است و در این نوع رقص نهایت چابکی را می توانید تماشا کنید.

رقص توی

یعنی رقص عروسی  که در آن اقوام عروس و داماد در مقابل درشکه ( در حال حاضر خودرو ) حامل عروس می رقصند. در این نوع رقص که دسته جمعی است همه گام ها به یک سو و با سرعت برداشته می شود و معمولا در دست گروه رقص مشعل وجود داشه است. البته اکنون کمتر اجرا می شود و اجرای این نوع رقص  تنها در کشور آذربایجان رواج دارد و در ایران بجای این نوع رقص ترکیبی از رقص های آرام و لزگی اجرا می شود.

رقص توراجی

این رقص که در قرن ۱۹ متولد شده با موسیقی غمناک اجرا می شود و تداعی کننده نحوه پرواز پرنده ای شکاری بنام توراجی است که در سبلان بسیار یافت می شود. در این رقص توراج در حال پرواز است که شکارچی او را نشانه گرفته و می زند و پرنده ضعیف رفته رفته همراه با لرزش و تلاطم بروی زمین می افتد و پس از اندکی استراحت با شور و هیجان دوباره بر می خیزد.

رقص لاله

رقصی است مختص دختران که با ملودی آرام اجرا می شود. حرکات رقص در این نوع رقص معمولا درجا و با حرکات ظریف دست ها انجام می پذیرد.

رقص نانازی

رقصی با ملودی ملایم و زیبا و تکرار شونده که در صدای خواننده آن کمی لرزش هم خواهید شنید که در رقص با چرخش های در جا همراه می شود این رقص با ظرافت خاصی توسط بانوان اجرا می شود و در آن راه رفتن های ظریف و طناز را خواهید دید بعلاوه کشش زیبای دستان. این رقص با لباس رقص آذری جلوه ای خاص دارد و راه رفتن ها در این رقص شبیه حرکت پیراهن رقصنده با جریان باد است.

رقص واغزالی

معنی لغوی این نوع رقص ایستگاه راه آهن است و اشاره دارد به زمان های دوری که عروس را با قطار به خانه بخت می فرستاند و اقوام عروس روی ریل قطار برای او آرزوی سپید بختی می کرده اند.

ملودی این رقص بسیاز ظریف است و باعث انجام حرکاتی ریز و ظریف در اجرای رقص می شود.

رقص میصری

میصری که نام شمشیری عربی است رقصی را ساخته با مارشی نظامی و بسیار سریع و تند که بیشتر توسط مردان اجرا می شود و می توانید نشانه های بارزی از غرور مردانه را در ان ببینید.

رقص خالاباجی

رقصی است مختص افراد مسن که شکلی تقریبا کمیک دارد و به نام های جیران بالا و قاچای بالا نیز شناخته می شود. این نوع رقص مربوط به اهالی قره باغ است و مولف ملودی آن خانمی بنام صونا است.  این  نوع رقص بصورت دو نفره و یا دسته جمعی اجرا می شود. شکل کمیک رقص نیز بر گرفته از داستان های طنز اساطیری مردم آذری زبان است . مانند قصه های مادر شوهر و عروس.

رقص ترکمه

نام این رقص برگرفته شده از نام قومیتی در دیار آذربایجان است و اجرای این نوع رقص توسط گروه های حرفه ای انجام می شود و ساختار این نوع رقص بسیار قدیمی است.

رقص جیرانی

معنی کلمه جیران در ترکی آهو است و بخاطر ساختار زیبا و ظریف این نوع رقص این نام را بر آن نهاده اند. این رقص که اکنون نیز بسیار مشهور و پر طرفدار است بیشتر توسط خانم ها اجرا می شود.

رقص چیت تومان

به معنای شلواری با پارچه ای گل گلی است و ساختار مشخصی ندارد و نحوه اجرای حرکات بسته به سلیقه افراد متفاوت می شود و بیشتر رقصی است گروهی که توسط بانوان اجرا می شود.

رقص جهری بی یم

یعنی نخ ریسی از پشم و رقصی است گروهی که توسط زنان اجرا می شود. این رقص را گروه رقصنده در دو صف پشت سر هم اجرا می کنند و ویژگی خاص آن هم صدایی گروه رقصنده در انتهای هر بند آواز است . در مراسم عروس عروس و داماد و ساقدوش ها با هم در این رقص شرکت می کنند.

رقص خان چوپانی

نام این نوع رقص برگرفته از نام قبیله ای با همین نام است. ریتم این رقص بسیار تند است که با ضربات تمپو اجرا می شود. تندی این رقص و حرکات پرشور آن توسط مردان اجرا می شود.

رقص ساری باش

حرکات ساده و سریع این رقص امکان اجرای آن به تمامی رقصندگان چه زن و چه مرد و همچنین افراد مسن را نیز فراهم می کند. ریتم رقص با تمپو اجرا می شود و بسیار قدیمی است. و دست رقصنده در طراحی حرکات و ترتیبات آنها کاملا باز است .

رقص شالاخو

ریتم تند این رقص در دستگاه ماهور اجرا می شود و قابلیت نواختن با ریتم ۶/۸ را نیز دارد. این رقص مردانه از دیرباز تا کنون مورد استقبال مردان به ویژه جوان تر هاست.

رقص شکی

ملودی این رقص به همین نام نوعی موسیقی خاص در مناطق آذری زبان است و با سرعتی آهسته مردان ایفایش می کنند. به نوعی این رقص شما را بیاد اجرای پانتومیم البته با سرعتی بیشتر می اندازد.

رقص زغالی

آنقدر قدیمی است که تصنیف هایش از ذهن ها زدوده شده است فقط می دانند که این رقص قدیمی بسیار حزین و آرام بوده است و زن های جوان آن را اجرا می کرده اند.

رقص عنابی

در این نوع رقص که رقصنده صورت خود را می پوشاند و از سرپوش هایی مانند روسری و چادری که با اشیا گرانبها تزئین شده است، استفاده می کنند. در این رقص حرکات رقصنده روان و آرام است و بگونه ای است که انگار رقصنده خجالت کشیده و از شرم صورتش را پوشانیده است. این رقص زنانه در خانه ثروتمندان اجرا میشده است.

می گویند که این رقص خلق شده موسیقیدان بزرگ آذری زبانی بنام ثانی است.

رقص قازاغی

این رقص مردانه منسوب به منطقه قازاغ است و ریتم جنگجویانه دارد و مردان در زمان جنگ و یورش آن را اجرا می کرده اند. این رقص دارای ترکیب ها و تکنیک هایی بسیار پیچیده است.

رقص قیتقیلدا

این نوع رقص در واقع یک اپرا نمایش است که در آن زنان به توصیف زندگی روزمره خود با حالتی طنر می پردازند و در آن نقش هایی مثل عروس، مادر شوهر و .. به خوبی عیان است. در این رقص حرکات اهسته و تند را همراه با اشارات چشم و ابرو به وضوح می بینید. این رقص که در باکو بسیار متداول است ریتم خود را همیشه با صدای کف زدن همراه می کند.

رقص قیزلار بولاغی

نام این رقص برگرفته از نام چشمه ای در نخجوان است که محل تجمع و رقص دختران بوده است. این رقص ظریف با حرکاتی شامل چرخش و دور زدن های فراوان ناشی از طبیعت زیبا و بکر است.

رقص کچی ممه سی

این رقص یک نوع رقص رقابتی است رقابتی برای نشان دادن انعطاف پذیری مردان که در روستاهای باکو اجرا می شود. معنای لغوی این رقص” نمی گذرد” و در معنای دیگر پستان بز است . این رقص با فراز و نشیب است و بصورت ترکیبی از رقص آهسته و تند اجرا می شود.

رقص کوراغلونون قایتارماسی

موسیقی دهل و سرنا از این رقص، رقصی حماسی ساخته است که با سرعتی بالا اجرا می شود. اجرای رقص بصورت پهلوانی است و با حرکات آهسته شروع و در آخر به اوج سرعت و هیجان می رسد. این رقص در ورزش های باستانی و زور خانه ها هنوز هم رایج است.

رقص گلین آتلاندی

این رقص جزو طولانی ترین رقص هاست که از ملودی آرامی پیروی می کند و معمولا عروس با این ریتم می رقصد. زمان اجرای این رقص در واقع زمان وداع عروس با خانه پدری است .

رقص سمنی

این رقص در واقع شادمانی فرا رسیدن فصل بهار است که بانوان همراه با آواز دسته جمعی آنرا کنار سفره هفت سین اجرا می کنند. معنای لغوی سمن نیز بهار است.

در منطقه آذربایجان تا مدتها آنرا سننی می نامیدند و این بدلیل ممنوع بودن عید نوروز در شوروی سابق بوده است.

رقص چال چاپاق

این رقص مختص افراد مسن است که بسیار آهسته و با حرکات ریتمیکی است که کمی در ان غلو شده باشد. چاپاق نام کلاهی است که مورد استفاده پیرمردهاست.

رقص گلین کتیرمه

این رقص مختص آمدن عروس به خانه داماد است که ریتمی با نوسانات زیاد دارد و جزء رقص های مهیج است.

رقص قایتاغی

شاید یکی از مشهورترین و زیباترین سبک های رقص ترکی باشد که در آن چرخش های زیاد، ایستادن روی نوک پا همانند رقص باله، باز نگهداشتن یکی از بازو ها و بسته نگهداشتن بازوی دیگر ، حرکت روان بدن بدون حرکت شانه ها و سایر ترتیبات متوع دیگر در آن قابل مشاهده است .

رقص گزل گز

گوزل گز که به معنای چشم زیباست در واقع نام همسر حسنعلی نوازنده معروف نی بوده است.  این رقص بسیار ظریف است و البته موسیقی حزینی دارد که با حرکات مداوم و زیبای رقص هارمونی جالبی را ایجاد می کند.

رقص گولمه ای

این رقص مختص مراسم حنابندان است که توسط خانواده عروس اجرا می شود.

رقص یالی

این رقص دارای انواع بسیاری است اما فرم اصلی آن با حرکات آرام پا شروع می شود و در نهایت فرمی شبیه دویدن پیدا می کند. در ابتدا این نوع رقص در کنار اتش که الهه گرمی و برکت بود اجرا میشده است.

رقص ساری گلین

معنای لغوی ساری گلین، عروس زرد و یا عروس مو طلائی است. گویند که این رقص و موسیقی آن قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد. ریتم آرام و اندوهگین این رقص از داستان اساطیری آن نشات می گیرد که طبق آن عروس مو طلائی که دختری اسلاو بوده است در جنگ توسط یکی از سرداران عثمانی دزدیده می شود  و این ترانه در وصف حسرت عروس مو طلائی سروده شده است.

رقص لزگی

این رقص پر شور و هیجان را معمولا مردان و زنان جوان اجرا می کنند زیرا بسیار حماسی و پرتحرک است و دارای حرکاتی است اکروباتیک و چرخش های بی شمار روی زانو با پرش های زیبا و حساب شده که بسیار هم قدیمی است . این رقص بنام لزگینکا نیز شناخته می شود.

انواع دیگر از رقصهای  ترکی وجود دارد که در زیر فقط نام آن ها را می بریم (چیزی در حدود ۴۸۰ نوع)

مارال / مزه لی / نابات خانیم /  ناز ایلمه / نعلبکی / نه قدر قشنگسن / یوردو-یوردو  / آذربایجان مارالی / آغ چیچک / آیشات / اوزومچی / اووچی / ایلک باهار / بایرام سوئیتاسی / بختوری / چوبان رقصی / داغلار گوزلی / داغلی رقصی /  دیلیجان / دیاموند / ساز / شیخ شامیل /  عاشق آبادی /  قاراباغ یاللیسی /  قاوال / قیسقانج

.

دانلود 10 آهنگ شاد آذری

.

01 . آهنگ شاد ترکی ساری گلین مجید المان

02 . آهنگ شاد آذری ددیم اونا دیمه عاشق زلفیه

03 . آهنگ ترکی شاد رضا عزیزان بنام الماز الماز

04 . آهنگ شاد ترکی محمد خان بنام عشقم

05 . آهنگ شاد گوزل خانوم از یاسر رشادی

06 . آهنگ شاد ترکی اولوم اولوم بهروز اوجاقی

07 . آهنگ شاد آذری سنی سئودیم

08 . آهنگ شاد ائولنک از سعید شربیانی

09 . ریمیکس شاد آذری مخصوص رقص

10 . آهنگ ترکی لیلا از آرش کایان

.

آهنگ شاد ترکی ویژه رقص

.

11 . آهنگ شاد ترکی توی از چارداش

12 . آهنگ شاد آذری قیصر گل گوزلیم

13 . آهنگ شاد ترکی چینی چایدان چینی نینر منه جواد بابازاده

14 . آهنگ ترکی شاد برای عروسی آمان آمان بو قیزلارین الندن

15 . آهنگ آذری دادیما چاتدون از بهروز اوجاقی

16 . آهنگ شاد ترکی دلی قیز آرش کایان

17 . آهنگ ترکی شاد سوملیسن سن چوخ

18 . آهنگ شاد آذری یری یری حامد نصر

19 . آهنگ آذری مخصوص رقص شاد شاد بنام سنی منه

20 . آهنگ شاد آذری شهروز اجمالی به نام ساغلیغووا

.

10 آهنگ شاد آذری فوق العاده رقصی

.

21 . آهنگ ترکی شاد یاریم گلیر بهروز اوجاقی

22 . اهنگ شاد داشلی گالا امید جهان

23 . آهنگ شاد آذری سوبایلارین تویوندا فریدون شوقی زاده

24 . آهنگ یری یری از مجید تکلو شاد آذری

25 . دانلود آهنگ شاد آذری شمامه

26 . آهنگ شاد ناری ناری برای رقص آذری

27 . آهنگ ترکی بیردانه از بهنام علمشاهی شاد

28 . آهنگ آذری شاد جیران آماندی جیران برای رقص ترکی

29 . آهنگ شاد ترکی ارکستی دورما قاپی دالیندا برای عروسی

30 . آهنگ شاد آذری Muasir Popuri اوزیر مهدی زاده

.

مجموعه آهنگ شاد آذری برای رقص دسته جمعی

.

31 . اهنگ ترکی شاد عروسی بیاض گئجه لر مجید المان

32 . آهنگ شاد ترکی از بابک نهرین برای رقص

33 . آهنگ شاد آذری آلمانی آرش کایان

34 . آهنگ ترکی شاد سیندیرین قیزلار از حمید قنبری

35 . آهنگ شاد ترکی برای رقص بنام عروس و داماد

36 . آهنگ آذری باخ باخ از رحیم شهریاری

37 . آهنگ شاد ترکی آرمین نصرتی بنام همدم

38 . آهنگ ترکی ایستیرم گورم سنی آرمین نصرتی شاد آذری

39 . اهنگ شاد ترکی آی گوله باتین آرمین نصرتی

40 . آهنگ آذری آخشاملار از آرمین نصرتی

.

آهنگ های فوق العاده ترکی شاد ویژه رقص

.

41 . آهنگ شاد ترکی سن سیز یاشایا بیلمم

42 . آهنگ بیکلام شاد ترکی مخصوص رقص

43 . دانلود آهنگ بی کلام آذری ملایم

44 . آهنگ شاد شاد ترکی عروسی آذری ها از آرین یاری

45 . پلی بک شاد آهنگ دختر آذری جمشید

46 . آهنگ شاد آذری اورییم از اوی بند

47 . آهنگ ارکستی شاد آذری تولاما گلن

48 . آهنگ شاد ترکی تویوز مبارک مخصوص رقص

49 . آهنگ شاد ارکستی ترکی جینگیلدیه (قوربان الوب اویونا اللر گلیب تویونا)

50 . آهنگ ارکستی شاد ترکی او لیلی برای رقص

.

آهنگ ارکستی شاد آذری (مخصوص عوسی ها)

.

51 . آهنگ شاد ترکی با ریتم کردی برای عروسی

52 . آهنگ شاد آذری سلبیناز مخصوص رقص

53 . آهنگ ترکی شاد مخصوص عروسی و رقص

54 . آهنگ آذری شاد قارا گور

55 . آهنگ ترکی مخصوص عروسی بنام اوینا ( من سنی چوخ سویرم نازلا گولوم اوینا )

56 . آهنگ شاد ترکی زینب حالوم یاماندو زینب برای رقص

57 . آهنگ شاد آذری مخصوص رقص

58 . آهنگ ارکستر شاد آذری برای عروسی

59 . آهنگ شاد ترکی آی ناری ناری ( ارکستی )

60 . آهنگ شاد ارکستر آذری برای عروسی

 

 

.: این پست هر ماه آپدیت می شود پس دوباره سر بزنید و از مجموعه شاد آذری لذت ببرید :.

لینک کوتاه

اشتراک گذاری

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برچسب ها

دیدگاه ها

  1. احمد تبریزی
    16 بهمن 1396

    عالیه این مجموعه کارتون خیلی درسته

  2. لاله
    17 بهمن 1396

    خیلی خوبه که درباره رقص ها هم اطلاعات گذاشتید
    واقعا ممنونیم سایت خوبی دارید

  3. Ahmad.
    22 بهمن 1396

    محشششششششششششششششره این مجموعه
    واقعا خسته نباشید
    همرو دانلود کردم منتظرم آپدیت کنید

    • آهنگ باز
      13 اسفند 1396

      حتما آپدیت خواهد شد با بهترین موزیک ها تا قبل از عید نوروز 97

  4. الیاس
    26 بهمن 1396

    چوخ گوووووووووووزل
    اللر طلا

  5. سارینا
    13 اسفند 1396

    بهترین سایت آهنگ هستین ممنونم.

  6. زیست شناسی کنکور
    7 مهر 1397

    امروز کلی سرچ کردم، مطلبی به
    خوبی مطلب شما پیدا نکردم.به نظرم اگه مطالب
    همه‌ی سایت‌ها مثل مطلب شما بود خیلی بهتر میشد.

  7. مرتضی
    4 آذر 1397

    خیلی عالی هستین مرسی

  8. دانلود آهنگ و متن آهنگ
    18 دی 1397

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم

  9. فروشگاه کولر گازی بانه
    21 بهمن 1397

    آهنگ ترکی برای عروسی و رقص مطلب بسیار خوبی بود.ممنونم از مدیر سایت

  10. مبینا
    3 تیر 1398

    خیلی عالی …
    واقعا تبریک که این همه موفقین:)